Utmaning på G!

Ett nytt år, nya friska tag, nya utmaningar och välmående. Listan är lång och mycket kan läggas till, dras av och bockas av. År 2012 var ett mycket lärorikt år för mig, många aha-upplevelser och lika många ajdå. Summa summarum:

– Stressa inte, flytta fram målen i tid för allt är relativt.
– Planera, ha en färdig A-plan men glöm inte B-planet som lätt stoppas undan i en låda…
– Blicka frammåt, det du vill måste inte prompt ske nu.
– Njut. Njut av här och nu, njut av livet.

Sista månaderna har det varit väldigt många förkylningar som har vandrat mellan familjemedlemmarna vilket har resulterat att min träning så gott som fick läggas på is. Visst har jag kunnat träna de stunder då jag har varit frisk men så många gånger har det inte hänt.

Nu blickar jag frammåt, inga slutmål i sikte då jag planerar att ha med träningen hela livet ut. Delmål ska planeras framöver men just nu är jag inställd på att ta små steg tills alla sjukdomar har flytt sin kos.

Sofy på Uppochhoppa har startat det nya året med en plankutmaning där alla deltagare tävlar i förbättringsprocent! Riktigt kul utmaning. Tyvärr hann jag inte anmäla mig (fick upp ögonen idag…) men jag hakar på! Plankan kan jag köra på utan att påverkas av halsont, eller?

Här kommer startskottet!

Datum: 2013 01 15
Vad: Plankan på armbågar och tår
Maxtid: 04:25;8 alltså ca 4 minuter och 26 sekunder

Maxtiden ska förbättras till sista januari! Var med du också!

Får du inte grepp om plankans teknik? Här hittar du tekniken!

Lämna en kommentar